woensdag 20 augustus 2014

PHOTOGRAPHY: Amerika #2 Savannah

Hi allemaal!

Vandaag heb ik weer een fotografiepost voor jullie. En niet zomaar één. We gaan weer door met mijn reis door Amerika! Of, nou ja, een klein deel van Amerika :) . Dit keer is Savannah aan de beurt, een lief pittoresk plaatsje in Georgia, Amerika. Enjoy!






Op weg van Jacksonville (daar hadden we overnacht vanuit Miami) naar Charleston vonden mijn ouder het een leuk idee om te stoppen in Savannah en daar een beetje rond te lopen. Omdat we er al een aantal kilometers (mijlen :)) op hadden zitten, besloten we eerst wat te gaan drinken. We kwamen uit bij dit leuke café met ontzettend aardig personeel!


Wauw, wat een leuke foto vind ik dit! Dat typische old school straatbordje met daarachter lieve huisjes en een roze struik: prachtig!


Deze kerk stak zo mooi af tegen de blauwe hemel! Het gelige van de kerk gecombineerd met de blauwe lucht en de groene palmbomen geeft echt een zomers gevoel. Een beetje Italiaans wel. 


Als je goed opgelet hebt, zag je deze streep in de lucht ook al op de foto van de kerk. Wat een leuk contrast geeft zo'n streep, zeg! Het maakt de foto net wat bijzonderder. 
Dit standbeeld vond ik perfect bij Savannah matchen. Veel huizen hebben dit soort kleurtjes en de klassieke pilaren geven het een mooie historische uitstraling. 


Hier zie je die rood-bruinige kleur weer terug komen. Dit mooie huis met kenmerkende luiken geeft een mooi beeld van wat je kunt verwachten in Savannah. Je kon verschillende huizen ook vanbinnen bekijken, maar helaas hadden wij daar geen tijd voor. Na een tochtje van ongeveer anderhalf uur door Savannah gingen wij weer on the road. Op naar Charleston!

Dit waren de foto's! Volgende keer gaan we, zoals al gezegd, op naar Charleston. De plaats, die een heftige geschiedenis heeft, maakte erg veel indruk op me. 

Welke foto vind jij het mooist?

Xjes Femke

12 opmerkingen:

  1. Wauw, gave foto's! Mijn favoriet is denk ik de laatste :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Savannah lijkt me een erg leuk plaatsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Prachtige foto's! Maak je ze allemaal zelf? Doe je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, de laatste is mijn favoriet! Het lijkt me een erg leuk plaatsje ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's! Wat een heerlijke reis heb jij gehad!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super gaaf! :-D Lijkt mij een toffe reis. Prachtige foto's heb je gemaakt!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een leuke reis heb je achter de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's! Vind vooral de derde mooi! Zou ook echt graag een keer naar Amerika gaan. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Zo te zien heb je echt zoveel leuks en moois gezien in amerika :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die streep geeft inderdaad echt een heel leuk effect, wat leuk ook dat je in Amerika bent geweest! Ik zou eigenlijk bijna niet kunnen zeggen welke foto ik het mooist vind, ze zijn allemaal heel mooi en professioneel! Ik zou bij jou wel een lesje fotografie willen haha :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke