zondag 15 juni 2014

TIP: Videotips van een moviewatcher

Hi allemaal!

Vandaag heb ik een compleet ander artikeltje voor jullie! Zelf maak ik (nog) geen filmpjes, maar ik kijk ze wel. Echte lange films van 2 uur, maar natuurlijk ook heel veel blogfilmpjes. Vandaag laat ik jullie zien wat ik fijn en belangrijk aan een blogfilmpje vind en laat ik zien hoe je sommige best saaie onderwerpen in hele leuke onderwerpen kunt veranderen!

<3


Tijd
Blogfilmpjes moeten echt niet te lang duren! Dat is echt een gouden tip. Ik kijk veel liever een filmpje van vier minuten dan één van veertien minuten. Maak je verhaal dus kort en krachtig. 

Blablabla...
Stel je maakt een filmpje over je favoriete beautyproducten van mei. Over een beautyproduct moet je dan een klein verhaaltje vertellen. Wat handig is, is een lijstje maken met alle punten die je wilt vertellen. Zo voorkom je dat je allemaal onnuttige informatie gaat geven en juist de hoofdpunten vergeet.

Voorbeeldlijstje van een lipstick:

  • Hoe is de pigmentatie?
  • Hoe lang blijft de lipstick zitten?
  • Worden je lippen er droog van na het verwijderen?
  • Hoeveel kost de lipstick?
  • Waar is de lipstick verkrijgbaar?
Dit is een voorbeeld van dingen die ik graag over een lipstick wil weten.


Van saai naar leuk
Neem een kletsfilmpje over jouw dag. Op zich is het een leuk onderwerp, maar dat je alleen maar voor de camera zit en praat maakt het toch iets saaier. Onderwerpen kun je leuk en interessant maken door er anders naar te kijken. Een kletsfilmpje over je dag kun je omzetten in een vlog. Je neemt je lezeressen mee in een dag uit jouw leven. Dus pak je camera en film je hele dag! 

Eva Bosh | via Tumblr

Background
Misschien wel de meest cliché tip die je kunt geven, maar toch is 'ie gewoon heel belangrijk: een rustige achtergrond. Als er allemaal dingen op de achtergrond staan word ik daar persoonlijk altijd heel erg door afgeleid. Een mooie, rustige achtergrond is dus een echte must

girly stuff

Ehm...ehm...ehm
Praat duidelijk en rustig. Bedenk eventueel van tevoren wat je ongeveer gaat zeggen. Tijdens het filmen zul je daar zoveel profijt van hebben! Voor kijkers is het namelijk heel vervelend als je continu zit te ehm-en.
Oeps, foutje
Who cares, dat jij soms ook een foutje maakt? Iedereen maakt fouten en als jij per ongeluk de prijs van dat ene shirtje niet meer weet is dat echt niet erg, hoor. Als je je verspreekt: lach er dan om. Iedereen heeft dat wel eens!

Mistakes

Have fun!
Bij een filmpje is de belangrijkste regel gewoon: Have fun! Maak er iets moois van, vertel anderen wat jij leuk vindt. En krijg je haatreacties? Reageer er niet op, als jij hier plezier aan hebt gehad en als jij tevreden bent over het filmpje, waarom zou je je dan druk maken om de mening van iemand die je helemaal niet kent?

for all of you

Wat vinden jullie een belangrijk punt van een goed filmpje?

Xjes Femke

Alle foto's komen van We Heart It, behalve de foto met de lipstick.

14 opmerkingen:

  1. Leuke tips! Zelf maak ik wel video's en die probeer ik nooit te lang te maken; vind het zelf ook niet zo fijn als ik heel lang voor een filmpje moet gaan zitten, dan kan de video wel leuk zijn, maar als het een lang filmpje is kost het wel veel van je tijd meteen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw awesome, je blog is ook echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik ben van plan deze zomer met filmpjes te beginnen, dus dit soort tips zijn altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga waarschijnlijk in de zomervakantie beginnen met filmpjes, dus dit komt goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel. Toevallig heb ik gister mijn eerste filmpje gemaakt :) Dus deze tips kan ik goed gebruiken voor mijn volgende filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele goede tips! Ik vind vooral de tip van maak het filmpje niet te lang, erg belangrijk. Veel mensen zoeken al niet meer een heel lang filmpje te kijken. Ikzelf heb dat ook. Kort maar krachtig is het beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slimme tip om een lijstje op te stellen over wat je allemaal wilt vertellen Hier had ik nog niet aan gedacht;

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik film zelf sinds kort, leuk om te lezen wat jij graag ziet! Ben benieuwd wat je van die van mij vindt haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een handige tips! Een rustige achtergrond vind ik
    ook erg belangrijk! Misschien dat ik binnekort ook eens
    een filmpje ga maken :-)

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke