maandag 30 september 2013

BEAUTY: Review: Catrice wet and dry eyeshadow & Essence me and my ice cream eyeshadow

Heey allemaal!

Vandaag weer eens een review. Dit keer over oogschaduw. Ik had daar nog niet zoveel artikels over, dus dacht ik: Hé, waarom niet? Vandaag een leuke review over twee leuke oogschaduwtjes!

1. Catrice wet and dry eyeshadow Dr. Bluelittle
2. Essence me and my ice cream eyeshadow Always on my mint

Ten eerste de naampjes. Supergrappig! Ik vind het altijd leuk hoe oogschaduw een naam krijgt.

Hier zie je ze. Moeilijk om een foto te nemen van oogschaduw, maar deze is wel redelijk :). De onderste is die van Catrice en de bovenste die van Essence. Eigenlijk zijn ze totaal verschillend. De enige overeenkomst is dat er in allebei meerdere kleuren zitten. In die van Catrice blauw en zilver en in die van Essence brons, groen en een heel klein beetje lichtblauw. Dit soort oogschaduwen had ik nog nooit uitgeprobeerd, maar ze leken me wel heel leuk.


Hier zie je ze op mijn arm. Het streepje links is die van Essence (Always on my mint) en het streepje rechts is die van Catrice (Dr. Bluelittle).


Hier zie je mijn ogen zonder oogschaduw. Niet heel bijzonder, maar dan kun je zo ze vergelijken met de foto's waar mijn ogen wel met oogschaduw op staan.



En nu de oogschaduw foto's! Dit is de Always on my mint eyeshadow van Essence. Haha, ik vind de kleur wel passen bij de Me and my ice cream reeks van Essence! Heel goed zelfs! De kleur is zilver met een heel klein beetje groene mint tint erin. Ik vind het een heel mooie kleur en ben er erg tevreden mee. Dit is een kleur die ik nog niet had. Ik had wel al zilver, maar dit is een net iets neutralere kleur en dus perfect voor naar school. Op zich vind ik dat het eerste opzicht je wel een beetje bedriegt. Ik dacht dat het echt een gemengde oogschaduw was, met echt een zichtbaar gemengde kleur, maar het was eigenlijk gewoon één kleur. Maar nu ben ik echt wel blij met deze mooie oogschaduw!
Een minpuntje vind ik dat het niet zo lang blijft zitten. Eigenlijk helemaal niet zo lang. Oké, voor de prijs hoef je dit ook niet te verwachten, maar toch vind ik het jammer. Het is zo'n mooie kleur, en na twee uur is hij toch al zichtbaar vervaagd. Jammer.


En hier de tweede oogschaduw: Catrice Dr. Bluelittle! Wauw, in het begin wist ik gewoon niet wat ik er over moest zeggen. Ik vind het heel anders dan verwacht met mijn blik op het doosje, maar dan op een positieve manier. De kleur is niet te donker maar ook niet te licht. Hij is glanzend met een vleugje zilver, maar ook weer niet té. Ik vind het echt een hele mooie kleur, al vind ik het wel jammer dat hij redelijk opvallend is. De kleur doe je eerder op een feestje op, dan naar school. Maar ik ben helemaal niet ontevreden over deze aankoop! Juist blij!

Wel jammer is dat deze, net als die van Essence, niet de hele dag blijft zitten. Deze blijft zeker wel langer zitten dan die van Essence, maar aan het einde van de dag is de oogschaduw vervaagd en zit het een beetje opgehoopt tegen het rimpeltje bij je ooglid.


Ik moet nog zeggen dat ik de pigmentatie wel heel goed vind. Na één laagje is het resultaat al mooi, zeker bij die van Catrice. Twee laagjes bij Essence is wel iets mooier dan één laagje, ook omdat het dan langer blijft zitten.



 1. Catrice wet and dry eyeshadow Dr. Bluelittle

Pluspunten:

+ Goede pigmentatie
+ Mooie kleur
+ Goede prijs-kwaliteit verhouding
+ Leuke naam :)

Minpunten:

- Blijft niet de hele dag zitten


2. Essence me and my ice cream eyeshadow Always on my mint

Pluspunten:

+ Goede pigmentatie
+ Mooie, neutrale kleur
+ Geschikt voor een feestje en voor naar school
+ Goede prijs-kwaliteit verhouding
+ Leuke naam :)

Minpunten:

- Blijft niet heel lang zitten


Ik weet eigenlijk niet of ze nog verkrijgbaar zijn, maar volgens mij niet. Weten jullie dat?




Xjes Femke

2 opmerkingen:

  1. Vind dat er maar weinig kleur van af komt helaas.;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt inderdaad weinig kleur vanaf, maar het ziet er wel goed uit

    http://rachelkromdijk.blogspot.nl
    liefs en nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke