woensdag 21 augustus 2013

EVENT: Het Ridderspektakel in het Amsterdamse bos 2013

Heey allemaal! Afgelopen weekend vond het Ridderspektakel in het Amsterdamse bos weer plaats. Het Ridderspektakel is een event dat elk jaar op verschillende plaatsen plaatsvind. Er zijn kraampjes met allemaal spulletjes zoals potten, kettingen met amuletten en middeleeuwse kledij. Verder is er gevecht tussen verschillende ridders te paard. De ridders krijgen een lans en daarmee moeten ze proberen het schild van de ander te raken. Uiteindelijk wordt er ook een winnaar gekozen! Hoe ik dit allemaal heet? Ik was erbij!

Het Ridderspektakel vindt op twee dagen plaats. Op zaterdag en zondag. Ik was zaterdag gegaan, want zondag was er slechter weer voorspeld. Ik besloot om verkleed te gaan. Hoe? Als heks! Nou ja, een moderne heks dan :).





Op deze foto zie je het niet heel goed, maar ik had zwarte oogschaduw op, waardoor ik er toch best wel creep uitzag :).


Dit soort prachtige taferelen krijg je te zien. Het paard was prachtig en het paard en de ruiter waren één in hun bewegingen. Echt heel bijzonder om te zien.


Er werd ook een belegering nagespeeld. Op een gegeven moment gingen er zelfs "bommen" af. Het waren in ieder geval harde knallen. De eerste zag de presentatrice niet aankomen, dus het publiek schrok zich wild. Daarna stonden er allemaal kinderen met hun handen op hun oren te kijken.  


Ook bij de belegering.



Statige ridders te paard. Op het groene schild hierboven moest gemikt worden met de lans tijdens een gevecht.


Oh oh, de kap van mijn helm schuift voor mijn ogen. Help! :)


De ridders in actie.


En dit was dan ook een geniale act. Deze man voor ons stopte gewoon een brandende fakkel in zijn mond, spuwde vuur, jongleerde met gewone en brandende fakkels en gaf daarnaast ook een hilarische show weg met zijn grappige bewegingen en zijn grappige teksten. Geweldig!

Xjes Femke

4 opmerkingen:

  1. Wat zie je er leuk uit! Het event ziet er gezellig uit!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf zeg! En je zag er leuk uit ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Heb ooit iets gelijkaardigs gezien, maar ben al vergeten waar het was...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heel gaaf uit! En ook hele leuke outfit :)

    xo Liesbeth
    www.aboutfashionliesbeth.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke